Engeguem una campanya per implicar la ciutadania en la lluita contra la violència de gènere. T’hi apuntes?

Avançar cap a la plena equitat de gènere només és possible si les persones ens hi comprometem. Amb aquesta idea engeguem la campanya Recreem el Món juntament amb l’Associació de Dones Immigrants Subsaharianes (ADIS), la Unió de les Associacions cultural dels resortisants de la regió de Kedougou (UACRKK).

Durant 15 dies, del 20 de juny al 5 de juliol, fem una crida a la ciutadania perquè agafi els seus compromisos personals per acabar amb la desigualtat de gènere.

Banners equitat de genere

La campanya Recreem el Món, que porta per lema “Idees. Conviccions. Caràcter” apel·la als valors personals que cal tenir per afrontar les discriminacions. Així, es demana a la ciutadania que sigui activa i participi enviant els seus compromisos per fomentar l’equitat de gènere. Us animem a participar-hi fent-nos arribar els vostres compromisos escrivint un email a info@fundaciogune.org o també ens podeu fer arribar els vostres missatge penjant vídeos o fotografies al nostre Facebook o Twitter.

Durant aquest curs acadèmic 2016-2017, 220 alumnes de l’Institut Mont Perdut de Terrassa i de l’Institut Bellulla de Canovelles ja han participat en el programa “Recreem el món” i han agafat el seu propi compromís per aconseguir un món més just i equitatiu que es recull en aquest vídeo. Entre els compromisos que han pres la joventut destaquen: “no generar estereotips sexistes”, “defensar els drets de les dones”, “denunciar quan es presencia un cas de violència masclista”, “lluitar contra la mutilació genital femenina”.

La mutilació genital femenina

La lluita contra la Mutilació genital femenina pren una especial rellevància en el sí de la campanya. S’han realitzat tallers amb el títol “El nostre cos, el nostre dret” dirigit a noies adolescents i a mares i pares de famílies provinents de països on s’hi practica. Durant els tallers, en els quals hi han participat una vuitantena de persones, s’ha aprofundit en les tradicions culturals i els rols de gènere de les seves comunitats d’origen, però posant especial èmfasi en evitar estigmes i prejudicis contra les cultures que tradicionalment l’han practicat -la major part a l’Àfrica, però també en algunes regions d’Orient Mitjà, Àsia i Amèrica Llatina. A Catalunya existeixen protocols de prevenció per detectar nenes en risc de patir la MGF tant aquí com al seu país d’origen.

Aquests tallers tenen com a objectiu convertir els i les participants en agents de sensibilització dins les seves comunitats -d’aquí i al país d’origen- perquè deixin de practicar-la.

La UNICEF calcula que almenys 200 milions de dones i nenes de tot el món han patit la mutilació genital femenina. I, tot i ser una pràctica prohibida per la ONU des del 2012, estimacions recents asseguren que 17.000 dones i nenes podrien corre’n el risc a l’estat espanyol.