Butlletí Abril 2018

Us convidem a llegir el nou butlletí de la Fundació Guné on trobareu notícies interessants sobre les activitats que estem realitzant. Per aquest mes ens hem volgut centrar en les noves aliances creades amb empreses. Empreses que tenen l’ànim de participar en la creació d’un món més just i sostenible a través de la Responsabilitat Social Corporativa.

Si ets una empresa i t’agradaria fer una acció social, no dubtis en escriure’ns i trobarem aquella acció més adequada a la teva visió.

Feliç lectura!

Butlletí Abril 2018

Moltes gràcies a la Chinata Barcelona!

chinata - fundaciogune

La Chinata Barcelona i Fundació Guné ens unim per millorar les condicions de vida de les poblacions rurals de Senegal. Per cada venda de les NOVES CÀPSULES de AOVE, la Chinata Barcelona donarà 2€, els quals aniran destinats a formacions en tècniques agrícoles a dones camperoles. Apropa’t a una de les seves botigues i participa en aquesta causa solidària!

Botigues: Comte Borrell 65 / Passeig del Born 11 / Carrer dels Angels 20

Web: www.lachinata.es

Dia Internacional de l’aigua

Avui més que mai siguem conscients què l’accés a l’aigua potable no està a l’abast de tothom. A les poblacions rurals de Senegal on treballem, l’aigua és un bé escàs i molta gent ha de recórrer quilòmetres per arribar a un pou d’on extreure l’aigua. A més en moltes ocasions els pous no estan ben protegits i les aigües estan contaminades provocant problemes de salut, on els més afectats són els menors de 5 anys. Davant d’aquesta realitat, moltes entitats del territori treballem perquè les poblacions tinguin accés a l’aigua potable a través de la rehabilitació i construcció de pous. Si voleu ajudar al fet que tothom tingui accés a aquest dret,  fes-te soci/sòcia de la Fundació.

Moltes gràcies per fer-ho possible!

En commemoració al 8 de Març la joventut es movilitza

IMG_7984-1030x773

Dins les intervencions què realitzem a Catalunya a través del projecte d’Aprenentatge i Servei “Recreem el món – Fent camí cap a l’equitat de gènere” finançat per l’Ajuntament de Barcelona, l’alumnat va realitzar una acció de sensibilització per commemorar el “Dia internacional de la dona”.

L’alumnat ens ho explicar: En vista de l’arribada del Dia Internacional de la Dona, el 8 de Març, en les últimes sessions hem estat indagant sobre l’origen d’aquest dia i el perquè de la celebració.

Vam reflexionar sobre els diversos fets històrics que van contribuir a consolidar aquesta commemoració. Diverses accions al llarg de la història van donar peu a que finalment el dia 8 de març s’estableixi com el Dia Internacional de la Dona.

Un cop coneguda la història vàrem veure diferents moviments de dones què han lluitat pels seus drets, com ara Malala guanyador del Nobel de la Pau per la seva lluita diària per reconèixer la importància i la necessitat que totes les nenes del món tinguin dret a l’educació.

O Berta Cáceres, líder indígena, activista i defensora del medi ambient a Hondures. La qual va estar assassinada al març de 2016.

Conèixer les històries de diferents moviments de dones ens va donar la idea de què seria interessant donar a conèixer les històries de lluita de les nostres mares, tietes, amigues, etc. Vàrem entrevistar a les dones del nostre entorn i hem fet una exposició al centre en commemoració del dia 8 de Març on mostrem les seves històries.

IMG_7986-450x338

IMG_7985-225x300

Avaluació projecte “Millora de la seguretat alimentària i la nutrició”

Durant aquesta setmana l’avaluador extern del projecte “Millora de la seguretat alimentària i la nutrició” finançat per Obra Social laCaixa s’ha entrevistat amb les dones beneficiàries per conèixer de primera mà els canvis i millores que ha suposat per la vida d’elles l’actuació del projecte.

Així mateix, ha entrevistat a tots i totes les tècniques què han portat a terme les activitats per conèixer la seva feina. Durant l’estada va poder visitar els diferents camps de cultiu de les dones beneficiàries. Tenir una avaluació externa del projecte ens permet millorar les intervencions futures.

Us deixem amb algunes imatges que ens envia la Fatoumata, una de les supervisores tècniques.

Avaluador extern en un dels camps de cultiu

Dones beneficiàries amb la supervisora tècnica

Dia Internacional de Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina

Amb motiu del Dia Internacional de Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina, el 6 de Febrer, des de la Fundació Guné volem manifestar, el nostre més rotund rebuig a aquest tipus de pràctiques i agressions al cos de les dones i de les nenes, que no té cap justificació i que significa clarament una autèntica aberració i violació dels drets humans fonamentals i una forma més de violència exercida sobre les dones, adolescents i nenes.

La Mutilació Genital Femenina (MGF) es refereix a “tots els procediments que impliquen l‘extirpació parcial o total dels genitals externs femenins o altres lesions dels òrgans genitals femenins per motius no mèdics”, segons la definició consensuada entre l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i altres nou organismes de l’ONU, entre ells l’Unicef.

La MGF és reconeguda internacionalment com una violació dels drets humans de les dones i nenes. Reflecteix una desigualtat entre els sexes molt arrelada, i constitueix una forma extrema de discriminació de la dona. És practicada gairebé sempre en menors i constitueix una violació dels drets de l’infant.
Així mateix, viola els drets a la salut, la seguretat i la integritat física, el dret a no ser sotmès a tortures i tractes cruels, inhumans o degradants, i el dret a la vida en els casos en què el procediment acaba produint la mort.

Segons dades d’Unicef, 200 milions de dones i nenes, a tot el món, han patit MGF. Es calcula que actualment afecta a 3,6 milions de nenes cada any, el que significa que gairebé 10.000 nenes són mutilades genitalment cada dia. En relació amb la Unió Europea, més de 500.000 dones i nenes han patit aquest tipus de mutilació i a Espanya, segons els estudis més recents, 17.000 persones podrien córrer risc de patir-la.

Des de la Fundació Guné actuem tant a Senegal com a Catalunya per erradicar aquesta pràctica a través d’accions de sensibilització a les comunitats on encara es practica. Informant sobre les greus conseqüències físiques i psíquiques que pateixen les nenes i dones mutilades perquè aturin aquesta aberrant pràctica i buscant aliats què es converteixin en agents de sensibilització dins les seves comunitats.

En un dia com avui, alcem la veu per dir prou!