imatge campanya definitiva

Activa’t. Amb tu fem el canvi!

Després d’haver participat durant el 2n i 3r trimestre del curs acadèmic 2017-2018 en el projecte “Recreem el món. Fent camí cap a l’equitat de gènere”, les i els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Miquel Tarradell donem el tret de sortida a la campanya “Activa’t! Amb tu fem el canvi”.

Seguint una metodologia d’Aprenentatge Servei, durant diversos mesos hem treballat i reflexionat a l’aula sobre diferents conceptes com la identitat de gènere i els estereotips de gènere. Hem identificat i analitzat els tipus de violència de gènere i la seva interacció amb altres violències. Hem reflexionat sobre les múltiples identitats de gènere, identitats sexuals, opcions afectivo-sexuals i sobre les relacions de parella. Ara coneixem els nostres drets i sabem quins són els diferents mecanismes i eines dels quals disposem per denunciar un cas de violència masclista o qualsevol acció violenta.

Conjuntament hem après a debatre i a expressar la nostra opinió de manera argumentada i respectuosa cap a l’altre. Hem après a escoltar-nos i acceptar les diferents opinions i punts de vista.

Ara som més conscients sobre les conseqüències que poden tenir les nostres accions i/o paraules i, per tant, com n’és d’important promoure una actitud respectuosa envers la resta de companys i companyes, com també envers la resta de persones del nostre entorn.

Som conscients que per millorar la societat, som nosaltres que hem de canviar i per aquesta raó hem realitzat un vídeo on reflexionem sobre el perquè de la desigualtat de gènere i on agafem un compromís per aconseguir un món més just i equitatiu. El vídeo forma part de la campanya: Activa’t! Amb tu fem el canvi”.

Durant 15 dies, del 25 de juny al 9 de juliol, us mostrarem els nostres compromisos de canvi i ens agradaria que vosaltres també hi participéssiu fent-nos arribar el vostre compromís escrivint un e-mail a info@fundaciogune.org o també penjant vídeos i/o fotografies al nostre Facebook o Twitter.

Alguns dels nostres compromisos: “Me comprometo a educar a mis hijos en la igualdad,” “Nos comprometemos a hacer las tareas de casa y no hacer bulling a los menores”, “Em comprometo a defensar a una dona maltractada”.

Activa’t i comparteix el teu compromís!

Coneix més a fons el projecte i la campanya a: www.recreemelmon.org