feec2b66-b25c-4933-b5c5-0c26c27d0f90

Arriba Cinemigrante a la ciutat de Barcelona

Un any més ens sumem al col·lectiu CineMigrante per fer realitat la 5a Mostra Internacional de Cinema i formació en drets humans de les persones migrants. Del  2 al 7 d’octubre es projectaran, de manera gratuïta i arreu de la ciutat, una trentena de pel·lícules acompanyades de seccions especials, tallers, exposicions i taules de debat sobre la temàtica migratòria.

Sota l’eix central “Les vides negres importen”, cineastes com el raper i director francès Abd al Malik o el jove argentí César González presentaran pel·lícules on denuncien, en primera persona, el racisme econòmic, institucional i cultural a la nostra societat. S’exhibirà una retrospectiva de Billy Woodberry, director que als anys 70 va formar part del moviment L.A. Rebellion de cinema negre independent a Califòrnia i un dels referents més importants del Black Cinema.

També s’ha volgut posar el focus sobre la necessitat de treball i les vides precàries, la principal causa de la migració arreu. Per a parlar-ne el convidat estrella és Aboubakar Soumahoro, líder sindical italià-ivorià dels sindicats de base dels camps agrícoles del sud d’Itàlia.

Aquesta Mostra ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona, Centre Cívic Pati Llimona, Casal del Barri del Pou de la Figuera,  Goethe Institut, Institut Français, Consulat Général de Suïsse, Zumzeig Cinema.