COM TREBALLEM

La Fundació Guné va iniciar les activitats l’any 2004 mitjançant projectes de codesenvolupament, on els immigrants eren els actors principals implicats per al desenvolupament de les seves comunitats d’origen. A partir de l’any 2007, es va iniciar el procés per obrir una delegació al Senegal, i amb el nom d’ ASSOCIATION GUNE KOLDA (AGK) l’any 2008 es va obtenir la inscripció al Registre d’Associacions Senegaleses amb el número 51/GR.KD/sbc. Des d’aleshores AGK és el nostre soci on hi treballen 28 tècnics molt actius i compromesos en polítiques de canvi, creences i en la necessitat de construir consciència ciutadana. Aquesta forta implicació en aquests tipus de processos comporten canvis socials i econòmics per a la població rural.

Per a nosaltres, les arrels de la pobresa romanen en la dificultat d’accedir als drets humans bàsics. Per això creiem que el desenvolupament no consisteix tan sols en garantir l’accés a recursos econòmics i materials, sinó també en la necessitat de construir un ciutadà més coneixedor dels seus drets, i per tant, més compromès i actiu en la reivindicació dels seus drets bàsics.

Un dels nostres actius, i que ens diferencia d’altres petites i grans ONGs és que no tenim cooperants sobre el terreny. El fet de tenir personal local optimitza l’impacte en els resultats, permet una millor apropiació del projecte per part de les poblacions i, sobretot, esdevenen responsables i actors principals del desenvolupament de les seves comunitats.

ON ACTUEM

La fundació desde els seus origens actua a la regió de Kolda, zona del sud de Senegal que fa frontera amb Gàmbia per el Nord, Guinea-Bissau i Guinea Conakry per el Sud, i Malí per l’Est. La regió de Kolda té una superfície de 13.706 km² amb una població de 500.465 habitants, el 4% de la població de Senegal.

Algunes dades de la regió de Kolda: L’assistència sanitària durant el part que en la República del Senegal és del 62,57% a la zona de Kolda és del 27,35 .A la zona de Dakar correspon un metge d’atenció primària per cada 70.893 habitants, a la Regió de Kolda 1 metge per cada 95.000 habitants, a Catalunya és d’un metge per 1.500 habitants. A la regió de Kolda, únicament el 40% de la població té accés a assistència sanitària, la resta del pais un 70%, aqui un 100%.La mortalitat materna i infantil a la regió de Kolda és el doble de la resta de les regions Els índex d’analfabetisme poden arribar al 70% a les zones rurals.

La regió la componen tres departaments administratius

El departament de Kolda ocupa una superficie de 3.520 km²

El departament de Medina Yero Foulah ocupa una superficie de 4.752 km²

El departament de Vélingara ocupa una superficie de 5.434 km²