DEFENSEM ELS DRETS DE LES DONES I L’APODERAMENT FEMENÍ

Treballem perquè elles mateixes puguin reivindicar el seu paper en el sí de la seva familia i de la societat per eradicar definitivament les condicions de vulnerabilitat i discriminacions que pateixen. Acompanyem accions que permetin un canvi de conciència i de comportament per millorar l’exercici de drets bàsics com l’accés a l’educació, a la salut, l’accés a la terra, o a un treball digne i remunerat.

PROJECTES ACTUALS

Promoure la representació i la participació paritària de les dones en les estructures de poder

L’iniciativa treballa amb les dones electes de les darrers eleccions municipals, a fi de dotar-les d’habilitats i competències bàsiques per assumir eficientment les noves responsabilitats polítiques i socials, i a l’hora puguin participar en l’elaboració de plans i polítiques públiques tenint en compte la perspectiva de gènere.

Foment de l’emprenedoria femenina

Aquests projectes tenen com a objectiu consolidar el lideratge socioeconòmic i el dret al treball digne i sense violència econòmica de 280 dones emprenedores que viuen a la ciutat de Kolda. Per fer-ho possible, s’ha dissenyat una estratègia que dinamitza i consolida les capacitats productives, organitzatives i de comercialització de dones membres de 10 cooperatives avícoles.

Dones i joves milloren la gestió municipal

L’apoderament juvenil està estretament vinculat als processos educatius, que són els que possibiliten una sèrie d’aprenentatges i experiències per tal d’avançar en el camí de la presa de poder de les joves i qüestionar-se les estructures de poder, les polítiques públiques juvenils o altres afers públics urbans.