DIA D’ÀFRICA

Avui 25 de maig se celebra el Dia d’Àfrica, una data que va néixer el 25 de maig de 1963 a Addis Abeba, Etiòpia, per a promoure la unitat i la solidaritat dels estats africans, erradicar el colonialisme i fomentar la cooperació internacional.

Des de la Fundació Guné treballem en el continent africà, específicament al país del Senegal, on desenvolupem accions promogudes per associacions i moviments socials de base per a promoure l’accés a l’educació, la salut, l’alimentació i el desenvolupament socioeconòmic.

En aquest 25 de Maig volem visibilitzar la resiliència i lluita de les dones per a aconseguir la sobirania alimentària, que prioritza la producció local per alimentar a la població i l’accés a la terra, l’aigua i les llavors. En aquesta imatge, dones d’una cooperativa han aconseguit ser propietàries de la terra que cultiven, fomenten una producció agroecològica que posa en el centre el respecte i cura de la terra i les persones.

#diaàfrica #25demaig #sobiraniaalimentària #resiliència #dones #kolda #senegal #fundacióguné #guné