Invitació “Ruta contra l’oblit”

Benvinguts, benvingudes,

Estudiants de Sarrià-Sant Gervasi us conviden a participar en la “Ruta contra l’oblit” en record a les persones que han mort mentre estaven retingudes en un centre d’internament d’estrangers (CIE) o durant el procés de deportació.

El dimarts 15 de Juny a les 15.30hmarxaran des de la plaça de Sarrià al parc de Santa Amèlia. El recorregut serà en silenci, vestits de negre i portaran cartells on es mostren la fotografia i històries de persones que han mort dins d’un CIE.

L’acte conclourà amb una mostra cultural al Teatre de Sarrià on l’alumnat presentarà cançons i representacions teatrals contra el racisme.

La “Ruta contra l’oblit” és la culminació del projecte “Contra l’odi, fem art. Per una societat antiracista” coordinat entre la Fundació Guné i l’Associació Dëkkandoo i amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona que s’ha desenvolupat a l’Institut Montserrat, l’Institut Costa i Llobera i el Centre de Formació 19@ per promoure un jovent crític i conscient de la injustícia racial des de la perspectiva de gènere i drets humans.

Al llarg del curs s’han desmuntat mites, s’ha analitzat com s’alimenta l’odi i com identificar les fake news, s’ha diferenciat entre drets i privilegis i s’ha entès la llei d’Estrangeria i els seus mecanismes d’aplicació, fent especial atenció als CIE. Aquests continguts s’han reforçat amb el suport de músics i artistes plàstiques originàries de l’Àfrica així com activistes com Kaire Ba Dejuan o Cheikh Drame.

L’alumnat ha processat totes aquestes qüestions en un taller de música urbana on els i les mateixes estudiants han escrit i gravat cançons junt amb joves de l’Àfrica Subsahariana acollits per l’entitat SPE Kirikú de Eduvic i d’altres nois migrants en risc d’exclusió social. També han preparat representacions teatrals per obrir un espai de debat al voltant del racisme a Barcelona. Aquestes activitats han reforçat l’empoderament dels i les joves.

Les cançons i les obres de teatre seran presentades al públic en acabar la Ruta de l’Oblit al Teatre de Sarrià, el mateix dimarts 15 de juny a les 16.30h

Us esperem!