Jornada “Artivisme per a la transformació social”

El proper dijous, 16 de juny, l’Espai Jove Casa Sagnier i l’Institut Montserrat de Barcelona acolliran un acte per sensibilitzar la ciutadania sobre el racisme social i institucional a través de peces artístiques creades per joves. Hi han participat joves migrants no acompanyats i alumnat de l’Institut Montserrat, l’Institut Costa i Llobera i el 19@ Centre de formació.

Durant l’acte es farà una exposició de cartells i es mostraran cançons de música urbana. Joves d’instituts i joves migrats llegiran un manifest creat per ells mateixos arran de les cançons.

Així mateix, es farà una taula de debat on el mateix jovent i representants d’entitats i moviments reflexionaran entorn el racisme social i institucional i de com l’art és una eina de transformació social. Hi participaran Kaire Ba Dejuan (Cnaae Catalunya), Mercè Duch, (Tanquem els CIE), Yaguemar Diagne (Associació Dëkkandoo), una alumna dels instituts i un jove migrant. Moderarà el debat Anna Alié (Fundació Guné).

Aquest acte s’emmarca en el projecte “Contra l’odi, fer art. Per una societat antiracista”, que la Fundació Guné i l’Associació Dëkkandoo vàrem iniciar el novembre de 2020. El projecte es dirigeix a alumnat de diversos instituts del districte barceloní de Sarrià – Sant Gervasi i també a jovent migrat no acompanyat i extutelat.

A través de la metodologia de l’aprenentatge i servei, i la utilització de la música urbana i les arts visuals i plàstiques, els i les joves creen material de sensibilització dirigit al seu entorn (escola, família, comunitat) en contra del racisme.

L’objectiu d’aquest projecte és contribuir a processos de transformació social a Barcelona cap a la igualtat de drets i oportunitats de totes les persones sense ser discriminades per raó de color de pell, origen nacional o ètnic, cultura, religió o gènere.

Per descarregar fotografies, vídeos i músiques del projecte: https://drive.google.com/drive/folders/1OJ7tE7IUf8B4pm7MMaSWSF3WOdH_dEdS?usp=sharing