feec2b66-b25c-4933-b5c5-0c26c27d0f90

Arriba Cinemigrante a la ciutat de Barcelona

Un any més ens sumem al col·lectiu CineMigrante per fer realitat la 5a Mostra Internacional de Cinema i formació en drets humans de les persones migrants. Del  2 al 7 d’octubre es projectaran, de manera gratuïta i arreu de la ciutat, una trentena de pel·lícules acompanyades de seccions especials, tallers, exposicions i taules de debat sobre la temàtica migratòria.

Sota l’eix central “Les vides negres importen”, cineastes com el raper i director francès Abd al Malik o el jove argentí César González presentaran pel·lícules on denuncien, en primera persona, el racisme econòmic, institucional i cultural a la nostra societat. S’exhibirà una retrospectiva de Billy Woodberry, director que als anys 70 va formar part del moviment L.A. Rebellion de cinema negre independent a Califòrnia i un dels referents més importants del Black Cinema.

També s’ha volgut posar el focus sobre la necessitat de treball i les vides precàries, la principal causa de la migració arreu. Per a parlar-ne el convidat estrella és Aboubakar Soumahoro, líder sindical italià-ivorià dels sindicats de base dels camps agrícoles del sud d’Itàlia.

Aquesta Mostra ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona, Centre Cívic Pati Llimona, Casal del Barri del Pou de la Figuera,  Goethe Institut, Institut Français, Consulat Général de Suïsse, Zumzeig Cinema.

Èxit de participació a l’exposició “Recreem el món. No a la violència”

Estem molt contentes de l’èxit d’assistència en la presentació de l’exposició “Recreem el món. No a la violència” que va tenir lloc el passat dissabte al Centre Cultural de Canovelles.

L’exposició és el resultat de la participació de l’alumnat  de 4t d’ESO de l’Institut Bellulla als tallers que conformen el projecte “Recreem el Món i erradiquem la violència de gènere”.

A partir del material exposat vam reflexionar sobre la violència de gènere puntualitzant en les causes d’aquesta violència i en les conseqüències que pot generar. També vam debatre sobre altres tipus de violències que es poden desencadenar en àmbits educatius com també en àmbits quotidians com és el bullying, el racisme o el classisme.

Durant la sessió vam projectar el vídeo realitzat per les i els alumnes de l’Institut Bellulla on totes i tots es comprometen a agafar un compromís de canvi d’actitud per aconseguir erradicar la violència de gènere. A continuació, es va encoratjar als assistents a què també agafessin el seu propi compromís per lluitar a favor de la igualtat de gènere.

Estem molt agraïdes a tots i a totes els i les assistents per haver participat en aquesta taula rodona i per creure en la importància de seguir formant i capacitant a les noves generacions en el respecte i l’empatia per tal d’aconseguir un món lliure de violència.

Per a seguir totes les novetats i conèixer les activitats del programa “Recreem el món” entra a http://recreemelmon.org/

im eco resort

Cerdanya Eco Resort col·labora amb la Fundació Guné a través dels “Socials Cerdans”

I us preguntareu, que són els “Socials Cerdans”? És un projecte social creat pel Cerdanya Eco Resort per transformar una acció sostenible feta pel client en una donació a una ONG. Durant els mesos d’Agost, Setembre i Octubre, Fundació Guné serà una de les ONG’s beneficiàries dels Socials Cerdans.

Us animem a conèixer el Cerdanya Eco Resort per gaudir d’un entorn natural  i participar en els Socials Cerdans.  Iniciatives com aquestes contribueixen en la creació d’un món millor.

Moltes gràcies a tot l’equip del Cerdanya Eco Resort pel vostre compromís amb el medi ambient i la societat!

Web: www.cerdanyaecoresort.com

Informació del projecte: www.cerdanyaecoresort.com/cerdans-socials

L’Hotel Can Cuch se suma a la campanya “Una habitació amb causa”

Una de les habitacions de l’hotel ha estat escollida com habitació solidària i part dels beneficis es destina als projectes d’alimentació i nutrició que portem a terme al Senegal.

L’Hotel Can Cuch es troba enmig del Parc Natural del Montseny. És un hotel amb molt d’encant, construït sobre una masia catalana amb més de mil anys d’història, envoltada de pastures, imponents boscos d’alzines i amb unes majestuoses vistes que arriben fins al mar.

8dcd2557-7b32-4911-9cca-45b5ec4d862a

Us animem a fer una escapada i formar part de la campanya!

www.hotelcancuch.com

Memòria 2017

Gràcies pel vostre suport!

mujeres campo butlleti memoria
Us presentem la Memòria anual de la Fundació Guné 2017, amb tot el que junts hem fet possible. Durant el 2017, vam aconseguir millorar les condicions de vida de més de 52.000 persones. Una fita que ha estat possible gràcies a tu i totes les persones col·laboradores, a tot l’equip de Senegal i Barcelona i a les institucions i empreses que han confiat en la feina que fem. Coneix-ho
imatge campanya definitiva

Activa’t. Amb tu fem el canvi!

Després d’haver participat durant el 2n i 3r trimestre del curs acadèmic 2017-2018 en el projecte “Recreem el món. Fent camí cap a l’equitat de gènere”, les i els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Miquel Tarradell donem el tret de sortida a la campanya “Activa’t! Amb tu fem el canvi”.

Seguint una metodologia d’Aprenentatge Servei, durant diversos mesos hem treballat i reflexionat a l’aula sobre diferents conceptes com la identitat de gènere i els estereotips de gènere. Hem identificat i analitzat els tipus de violència de gènere i la seva interacció amb altres violències. Hem reflexionat sobre les múltiples identitats de gènere, identitats sexuals, opcions afectivo-sexuals i sobre les relacions de parella. Ara coneixem els nostres drets i sabem quins són els diferents mecanismes i eines dels quals disposem per denunciar un cas de violència masclista o qualsevol acció violenta.

Conjuntament hem après a debatre i a expressar la nostra opinió de manera argumentada i respectuosa cap a l’altre. Hem après a escoltar-nos i acceptar les diferents opinions i punts de vista.

Ara som més conscients sobre les conseqüències que poden tenir les nostres accions i/o paraules i, per tant, com n’és d’important promoure una actitud respectuosa envers la resta de companys i companyes, com també envers la resta de persones del nostre entorn.

Som conscients que per millorar la societat, som nosaltres que hem de canviar i per aquesta raó hem realitzat un vídeo on reflexionem sobre el perquè de la desigualtat de gènere i on agafem un compromís per aconseguir un món més just i equitatiu. El vídeo forma part de la campanya: Activa’t! Amb tu fem el canvi”.

Durant 15 dies, del 25 de juny al 9 de juliol, us mostrarem els nostres compromisos de canvi i ens agradaria que vosaltres també hi participéssiu fent-nos arribar el vostre compromís escrivint un e-mail a info@fundaciogune.org o també penjant vídeos i/o fotografies al nostre Facebook o Twitter.

Alguns dels nostres compromisos: “Me comprometo a educar a mis hijos en la igualdad,” “Nos comprometemos a hacer las tareas de casa y no hacer bulling a los menores”, “Em comprometo a defensar a una dona maltractada”.

Activa’t i comparteix el teu compromís!

Coneix més a fons el projecte i la campanya a: www.recreemelmon.org

Butlletí Abril 2018

Us convidem a llegir el nou butlletí de la Fundació Guné on trobareu notícies interessants sobre les activitats que estem realitzant. Per aquest mes ens hem volgut centrar en les noves aliances creades amb empreses. Empreses que tenen l’ànim de participar en la creació d’un món més just i sostenible a través de la Responsabilitat Social Corporativa.

Si ets una empresa i t’agradaria fer una acció social, no dubtis en escriure’ns i trobarem aquella acció més adequada a la teva visió.

Feliç lectura!

Butlletí Abril 2018

Moltes gràcies a la Chinata Barcelona!

chinata - fundaciogune

La Chinata Barcelona i Fundació Guné ens unim per millorar les condicions de vida de les poblacions rurals de Senegal. Per cada venda de les NOVES CÀPSULES de AOVE, la Chinata Barcelona donarà 2€, els quals aniran destinats a formacions en tècniques agrícoles a dones camperoles. Apropa’t a una de les seves botigues i participa en aquesta causa solidària!

Botigues: Comte Borrell 65 / Passeig del Born 11 / Carrer dels Angels 20

Web: www.lachinata.es