camapana fg-bb cas def

Una unió amb sentit

logos baby y fg web

Un dia vàrem descobrir que els nostres mons s’assemblaven, que ens dirigíem a un mateix públic, que teníem uns valors similars i ens vam adonar que juntes podríem arribar a transformar més mons.
I va néixer el nostre propòsit comú: Col·laborar en la transformació positiva de la realitat de les famílies i el seu entorn per a un món més just.
La nostra visió és co-crear i desenvolupar productes i projectes que tinguin un impacte social i siguin sostenibles.
Amb la venda de el “Cambiador de realitats”, producte de Babybites acompanyarem l’apoderament de les dones de la regió de Kolda, Senegal. A través de l’educació, la salut i el desenvolupament econòmic les farem més autònomes i amb més capacitats per fer front a les seves necessitats bàsiques. Una actuació transversal que provoca un canvi real i positiu a tota la seva família.
Descobreix més a “Una unió amb sentit”

web givingtuesday2018

Transforma el Black Friday en el Giving Tuesday

Segurament ja coneixes el Black Friday, aquest dia de grans descomptes que ens fa grans consumidors, tant d’allò que “necessitem” com d’allò que “no necessitem”.

Però a nosaltres ens agrada més el Giving Tuesday, el dia per DONAR, el dia per compartir i pensar en els altres. Per això t’animem a que formis part del #GivingTuesday unint-te al nostre repte: Garantir a moltes mares del sud de Senegal el dret a la Salut i el Dret a donar vida en unes condicions favorables.
dispensari fotos giving2018
En aquestes imatges pots veure l’estat en el qual es troba el centre de salut situat en el Municipi de Kounkané, al sud de Senegal.

El centre ha de donar cobertura a 21.100 habitants i atendre principalment a la població infantil, dones en edat fèrtil entre 15 i 45 anys, i dones embarassades.

No obstant això, no pot garantir un part amb unes condicions mínimes per l’absència d’equipament i materials mèdics bàsics (l’Estat de Senegal no disposa de mitjans per invertir en el sector salut, i menys en zones rurals), i la pobresa de les famílies no poden sufragar despeses mèdiques.

Si et sumes al nostre repte #GivingTuesday podrem dotar al dispensari d’una sala de parts i maternitat de qualitat, amb el material mèdic adequat per disminuir la mortalitat materno-infantil.

EM SUMO AL REPTE: SI A DONAR, SI AL DRET A LA SALUD

Guanyadors del premi Luís Noé Fernández!

Bones notícies! Hem guanyat el premi Luís Noé Fernández 2018, atorgat per Fundacion Alimerka dins de la modalitat de Lluita contra la fam.

Amb una dotació de 12.000 euros, durem a terme un projecte de suport a la seguretat alimentària i la nutrició a la regió de Kolda.

Tot l’equip de Guné en Kolda i Barcelona agraïm a Fundació Alimerka el seu suport i confiança!

imatge pagina inici 1

Engeguem la campanya “Art per l’equitat”

Iniciem la campanya “Art per l’equitat” per sensibilitzar a la ciutadania en la lluita contra la violència de gènere.

La campanya s’emmarca dins el projecte “Recreem el món i erradiquem la violència de gènere” dut a terme als instituts de secundària Bellulla de Canovelles i Mont Perdut de Terrassa durant el 2n i 3r trimestre del curs acadèmic 2017/2018.

Després de participar en els tallers els i les adolescents són més conscients sobre les conseqüències que poden tenir les seves accions i/o paraules i com n’és d’important promoure una actitud respectuosa envers la resta de companys i companyes i la comunitat que els envolta.

Del 23 al 30 d’octubre compartirem amb vosaltres a través de les nostres xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram els dibuixos que l’alumnat va crear durant els tallers amb la finalitat d’expressar artísticament les seves reflexions sobre la violència de gènere i sobre com erradicar-la.

Així mateix us animem a veure els dos vídeos realitzats per l’alumnat on ens mostren els seus compromisos de canvi.

Esperem que us agradin i us convidem a agafar el vostre compromís.

Entre tots i totes podem construir una societat lliure de violència, més justa i equitativa.

Tota la informació a www.recreemelmon.org

TV3 emet la campanya de la Fundació Guné

Ens fa especial il·lusió compartir amb vosaltres que TV3 passarà la nostra campanya “Empodera una dona i mouràs un món”, que transmet l’objectiu i essència de la fundació.

La primera emissió serà avui 18 d’Octubre a les 18h al programa Tot es mou. Destaquem l’emissió del diumenge 21 d’Octubre a les 15.30h durant el Telenotícies migdia. Veure graella de les emissions.

Estem molt entusiasmades, perquè com entitat petita que som, estar a TV3 és una gran oportunitat per visibilitzar la tasca que fem.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres i us animem a compartir el vídeo a través dels vostres canals!

Moltes gràcies!!!!

feec2b66-b25c-4933-b5c5-0c26c27d0f90

Arriba Cinemigrante a la ciutat de Barcelona

Un any més ens sumem al col·lectiu CineMigrante per fer realitat la 5a Mostra Internacional de Cinema i formació en drets humans de les persones migrants. Del  2 al 7 d’octubre es projectaran, de manera gratuïta i arreu de la ciutat, una trentena de pel·lícules acompanyades de seccions especials, tallers, exposicions i taules de debat sobre la temàtica migratòria.

Sota l’eix central “Les vides negres importen”, cineastes com el raper i director francès Abd al Malik o el jove argentí César González presentaran pel·lícules on denuncien, en primera persona, el racisme econòmic, institucional i cultural a la nostra societat. S’exhibirà una retrospectiva de Billy Woodberry, director que als anys 70 va formar part del moviment L.A. Rebellion de cinema negre independent a Califòrnia i un dels referents més importants del Black Cinema.

També s’ha volgut posar el focus sobre la necessitat de treball i les vides precàries, la principal causa de la migració arreu. Per a parlar-ne el convidat estrella és Aboubakar Soumahoro, líder sindical italià-ivorià dels sindicats de base dels camps agrícoles del sud d’Itàlia.

Aquesta Mostra ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona, Centre Cívic Pati Llimona, Casal del Barri del Pou de la Figuera,  Goethe Institut, Institut Français, Consulat Général de Suïsse, Zumzeig Cinema.

Èxit de participació a l’exposició “Recreem el món. No a la violència”

Estem molt contentes de l’èxit d’assistència en la presentació de l’exposició “Recreem el món. No a la violència” que va tenir lloc el passat dissabte al Centre Cultural de Canovelles.

L’exposició és el resultat de la participació de l’alumnat  de 4t d’ESO de l’Institut Bellulla als tallers que conformen el projecte “Recreem el Món i erradiquem la violència de gènere”.

A partir del material exposat vam reflexionar sobre la violència de gènere puntualitzant en les causes d’aquesta violència i en les conseqüències que pot generar. També vam debatre sobre altres tipus de violències que es poden desencadenar en àmbits educatius com també en àmbits quotidians com és el bullying, el racisme o el classisme.

Durant la sessió vam projectar el vídeo realitzat per les i els alumnes de l’Institut Bellulla on totes i tots es comprometen a agafar un compromís de canvi d’actitud per aconseguir erradicar la violència de gènere. A continuació, es va encoratjar als assistents a què també agafessin el seu propi compromís per lluitar a favor de la igualtat de gènere.

Estem molt agraïdes a tots i a totes els i les assistents per haver participat en aquesta taula rodona i per creure en la importància de seguir formant i capacitant a les noves generacions en el respecte i l’empatia per tal d’aconseguir un món lliure de violència.

Per a seguir totes les novetats i conèixer les activitats del programa “Recreem el món” entra a http://recreemelmon.org/

im eco resort

Cerdanya Eco Resort col·labora amb la Fundació Guné a través dels “Socials Cerdans”

I us preguntareu, que són els “Socials Cerdans”? És un projecte social creat pel Cerdanya Eco Resort per transformar una acció sostenible feta pel client en una donació a una ONG. Durant els mesos d’Agost, Setembre i Octubre, Fundació Guné serà una de les ONG’s beneficiàries dels Socials Cerdans.

Us animem a conèixer el Cerdanya Eco Resort per gaudir d’un entorn natural  i participar en els Socials Cerdans.  Iniciatives com aquestes contribueixen en la creació d’un món millor.

Moltes gràcies a tot l’equip del Cerdanya Eco Resort pel vostre compromís amb el medi ambient i la societat!

Web: www.cerdanyaecoresort.com

Informació del projecte: www.cerdanyaecoresort.com/cerdans-socials

L’Hotel Can Cuch se suma a la campanya “Una habitació amb causa”

Una de les habitacions de l’hotel ha estat escollida com habitació solidària i part dels beneficis es destina als projectes d’alimentació i nutrició que portem a terme al Senegal.

L’Hotel Can Cuch es troba enmig del Parc Natural del Montseny. És un hotel amb molt d’encant, construït sobre una masia catalana amb més de mil anys d’història, envoltada de pastures, imponents boscos d’alzines i amb unes majestuoses vistes que arriben fins al mar.

8dcd2557-7b32-4911-9cca-45b5ec4d862a

Us animem a fer una escapada i formar part de la campanya!

www.hotelcancuch.com

Memòria 2017

Gràcies pel vostre suport!

mujeres campo butlleti memoria
Us presentem la Memòria anual de la Fundació Guné 2017, amb tot el que junts hem fet possible. Durant el 2017, vam aconseguir millorar les condicions de vida de més de 52.000 persones. Una fita que ha estat possible gràcies a tu i totes les persones col·laboradores, a tot l’equip de Senegal i Barcelona i a les institucions i empreses que han confiat en la feina que fem. Coneix-ho