slide_interiror_23

PUBLICACIONS

Butlletí Abril 2019

Editorial

Seguim un any més amb el compromís cada vegada més arrelat de lluitar pels Drets Humans amb enfocament de gènere. Una de les eines claus per reduir les desigualtats i discriminacions (en tots els àmbits: social, econòmic, professional, política), és a través de l’apoderament, i sobretot l’apoderament de les dones i els col·lectius més vulnerables.

L’apoderament de qualsevol persona és essencial per prendre decisions i participar activament en la gestió de les pròpies vides; l’enfortiment de les capacitats, les formacions, la sensibilització, l’accés a la informació i al coneixement permeten lluitar, reivindicar i conèixer els nostres drets, i per tant ens fa més lliures.

D’aquí que l’eix vertebrador de la nostra entitat, es resumeixi en la frase “Empodera a una dona i mouràs un món”, perquè la dona que té poder, que coneix els seus drets, què té eines, té també la capacitat transformadora de la seva vida i el seu entorn.

Mònica Solé de la Llera – Directora

________________________________________________________________________

Projecte “Dret a una educació de qualitat i lliure de violència a la ciutat de Kolda”

Promoure el dret a l’educació secundària gratuïta, de qualitat i sense violència a les aules és l’objectiu principal del projecte. Aquesta iniciativa finançada amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació per una durada de 12 mesos, es durà a terme a dos instituts de la ciutat de Kolda, beneficiant 500 noies.

El projecte promou i afavoreix el dret a una educació completa de qualitat i sense violència des d’una perspectiva de gènere, coeducadora i participativa, i treballant des de les causes estructurals que vulneren aquest dret: pobresa de les famílies, matrimonis concertats, embarassos primerencs, entre altres. Al llarg dels dotze mesos es farà un treball amb la comunitat educativa, familiar i amb els i les alumnes per reduir els índexs d’abandonaments durant l’educació ESO i batxillerat.

________________________________________________________________________

Fent camí cap a l’equitat de gènere

A Catalunya portem a terme programes educatius basats en l’aprenentatge/servei per promoure l’equitat de gènere. A través dels aprenentatges adquirits l’alumnat de 4rt de l’Institut Miquel Tarradell va voler sensibilitzar als seus companys i companyes i al professorat entorn la vulneració de drets que viuen les dones aqui i arreu del món a través d’històries de resistència i superació viscudes per les seves mares, tietes, veïnes, amigues…

Pel dia Internacional de la dona, 8 de Març, van exposar les històries a l’entrada de l’Institut on es convidava als i les participants a escriure missatges positius cap a les protagonistes. En aquest enllaç podeu llegir les històries i enviar els vostres missatges!

L’acció s’emmarca dins el projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona, “Recreem el món – Fent camí cap a l’equitat de gènere”.

________________________________________________________________________

Nova campanya: Juntes movem mons!

La campanya “Juntes movem mons” vol donar resposta a l’abandó escolar de les noies que cursen secundària de dos instituts de la ciutat de Kolda. Moltes de les noies no tenen recursos per pagar els productes d’higiene femenina i cada mes durant el període de la menstruació falten 4 o 5 dies a classe. Aquesta situació afecta directament al seu rendiment escolar i acaben abandonant els estudis.

Per assegurar la seva permanència des del 3 d’Abril fins al 10 d’AbrilCocoro®  Advanced Lingerie for Periods, donarà 1€ per article de cada comanda a la campanya “Juntes movem mons”.

Compra ara les teves cocoro a Cocoro-intim.com i ajuda’ns a cobrir les beques de 50 noies dels dos instituts. Mou-te per l’educació!

Noves aliances, Ohla Boutique Hotels i Olivia Hotels

Des del març estan actives les campanyes “Check-out for Africa” en els hotels Ohla Boutique Hotels i la iniciativa “Habitació amb causa” als hotels Olivia Plaza i Olivia Balmes de la cadena Olivia Hotels. Les dues campanyes s’integren en les accions de “Responsabilitat Social Corporativa” dels seus establiments.

El 100% dels fons recaptats es destinen a lluitar contra les causes estructurals que provoquen desigualtats i situacions de vulneració de drets al Senegal.

________________________________________________________________________

Per Sant Jordi mou-te per l’educació!

El dimarts 23 d’Abril us estarem esperant a la nostra parada situada a Rambla de Catalunya 81, alçada c/ València. Per aquest any tenim unes roses precioses, nous contes i unes bosses fantàstiques on guardar-los. Us hi esperem!

_________________________________________

_________________________________________

Altres butlletins:

Butlletí Gener 2019, Butlletí Juliol 2018 , Butlletí Abril 2018 , Butlletí Gener 2018 , Butlletí Setembre 2017 , Butlletí Abril 2017 , Butlletí Gener 2017 ,  Butlletí Novembre 2016 ,  Butlletí Juny 2016 , Butlletí Febrer 2016 , Butlletí Octubre 2015 , Butlletí Maig 2015 , Butlletí Febrer 2015 , Butlletí Octubre 2014 , Butlletí Juny 2014 , Butlletí Abril 2014