slide_interiror_23

PUBLICACIONS

Butlletí Maig 2020

EDITORIAL

En un context d’emergència local i global provocada per la COVID-19, ens hem de mantenir com una societat civil forta i resilient que posi el focus en el benestar de les persones. Pensem que tota crisi també és una oportunitat per aprendre i deixar enrere tot allò que no afavoria el bé comú i trobar aquelles formes de vida que s’encaminin cap a un desenvolupament humà sostenible.

Des de la Fundació Guné, hem volgut donar resposta a les necessitats més immediates sorgides per la pandèmia de la COVID-19, ampliant les nostres línies d’actuació. A Catalunya estem fent entrega d’aliment i de productes de primera necessitat a les famílies més vulnerables de Canovelles. I a la regió de Kolda, Senegal, estem portant a terme una campanya de sensibilització per a la prevenció de la transmissió del virus i s’ha dotat de material de protecció al personal sanitari.

Us animem a seguir llegint el butlletí on us expliquem en més detall les noves actuacions, així com les accions desenvolupades dins els projectes que tenim en funcionament.

Mònica Solé de la Llera
Directora

Entrega d’aliment i productes de primera necessitat a les famílies vulnerables de Canovelles, Catalunya

Per donar resposta a l’impacte que la pandèmia de la COVID-19 està tenint sobre les famílies en situació de major vulnerabilitat a Catalunya i sobretot als barris i poblacions amb les rentes més baixes, junt amb ADIS (Associació de Dones Migrants Subsaharianes), s’ha creat una xarxa col·laborativa entre empreses i productors/es i persones voluntàries, des de la qual, fins avui dia s’ha fet entrega d’aliment i productes de primera necessitat a més de 300 famílies.

Les empreses i productors/es que han fet donacions en aliment han estat: Biocop, Natursoy, Küik, El Rebost del Pou Calent, Idilia Foods, La Kosturika, El Rave Negre, Naranjas ECO. L’empresa Nur Organic ha fet donació en producte d’higiene femenina i l’empresa Air-Val ha fet donació en gel Hidroalcohòlic.

Fundació Lilly finança la compra de material sanitari

Al  municipi de Diaobé-Kabendou, al sud de Senegal, una de les problemàtiques existents per combatre la pandèmia de la COVID-19 és la falta de material de protecció per al personal sanitari.

Un dels primers passos per a reduir les possibilitats de propagació del virus és prendre les mesures adequades en els entorns sanitaris.

Gràcies al finançament de Fundació Lilly es dotarà al personal sanitari de cinc centres de salut el material següent:

• 100 unitats de mascaretes FFP2
  • 5.000 unitats de mascaretes quirúrgiques
  • 3.000 guants
  • 25.000 ml de gel hidroalcohòlic
  • 6 Termòmetres làser
  • 20 bates quirúrgiques
  • 30 viseres protectores

La dotació d’equip de protecció individual (EPI) permetrà augmentar la seguretat dels i les professionals i dels pacients durant l’atenció sanitària i contribuir a la reducció dels contagis.

Campanya de sensibilització per a la prevenció de la transmissió del virus a la regió de Kolda

Per millorar l’accés a la informació de la ciutadania de la regió Kolda sobre la COVID-19 estem duent a terme una campanya de sensibilització i informació sobre prevenció i protecció de la COVID-19 a través de quatre emissores de ràdio. El contagi del virus a nivell comunitari és el més agressiu i cal fer més sensibilització.

Inauguració del programa pel Dret de les noies a una Educació de qualitat i lliure de violència

El dissabte 14 de Març, una setmana abans de que es declarés l’estat d’alarma a Senegal, a la ciutat de Kolda, es va portar a terme la inauguració del programa finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament que té com a títol “Dret de les joves a una educació de secundària de qualitat i lliure de violència a la ciutat de Kolda i periferia. Senegal”.

Durant la inauguració, el director de l’Association Guné Kolda i el coordinador del programa van fer la presentació del mateix i vàrem comptar amb la presència dels representants educatius així com de l’alumnat dels centres on es portarà a terme l’actuació.

El programa, d’una durada de dos anys, té com a objectiu promoure i afavorir el dret a una educació completa de qualitat i sense violència des d’una perspectiva de gènere, coeducadora i participativa, i treballant des de les causes estructurals que vulneren aquest dret.

_________________________________________

_________________________________________

Altres butlletins:

Butlletí Febrer 2020, Butlletí Octubre 2019 , Butlletí Juliol 2019, Butlletí Abril 2019, Butlletí Gener 2019, Butlletí Juliol 2018 , Butlletí Abril 2018 , Butlletí Gener 2018 , Butlletí Setembre 2017 , Butlletí Abril 2017 , Butlletí Gener 2017 ,  Butlletí Novembre 2016 ,  Butlletí Juny 2016 , Butlletí Febrer 2016 , Butlletí Octubre 2015 , Butlletí Maig 2015 , Butlletí Febrer 2015 , Butlletí Octubre 2014 , Butlletí Juny 2014 , Butlletí Abril 2014