slide_interiror_23

Butlletí Setembre 2020

7a Mostra CineMigrante Barcelona

cinemirante setembre 2020 butlleti

Tot i la situació sanitària actual, aquest mes d’Octubre, us convidem, un any més, a participar en la 7a Mostra Internacional de Cinema i Formació en drets humans de les persones migrants. Des del dimarts 13 al diumenge 18 d’Octubre es projectaran, de manera gratuïta i en diferents espais de la ciutat, una vintena de pel·lícules acompanyades de seccions especials, tallers i taules de debat sobre la temàtica migratòria.

La pel·lícula que inaugurarà la Mostra serà Chez Jolie Coiffure de la directora camerunesa Rosine Mfetgo Mbakam que estarà present en streaming.

La secció central d’aquest any, “Imatges per a la insurrecció” qüestiona l’arquitectura política i jurídica del colonialisme patriarcal, la diferència sexual i l’Estat-Nació, a través de narratives que proben altres formes d’entendre el món. Exhibint-se pel·lícules premiades internacionalment com “Mother, I am Suffocating. This Is My Last Film About You” del director Lemohang Jeremiah Mosese o la nominada als Oscars com millor documental “Hale County This Morning, This Evening” del director RaMell Ross que es projectaran a la Filmoteca de Catalunya.

La 7a Mostra ha rebut el suport de l’Ajuntament de Barcelona, Fimoteca de Catalunya,  Zumzeig Cinema, Centre Cívic Pati Llimona, Casal de Barri del Pou de la Figuera, Ateneu del Raval i l’Institut Français.

Tota la programació a partir del dilluns 5 d’Octubre a www.cinemigrante.org/barcelona/2020

260 dones formades en alfabetització funcional a la regió de Kolda

dones alfabetitzacio butlleti260 dones formades a 6 centres d’alfabetització als municipis de Dioulacolon i Saré Bidji reben el seu diploma. L’entrega del mateix s’inscriu dins del marc del projecte d’emprenedoria femenina executat durant catorze mesos per Fundació Guné i la seva contrapart l’Association Guné Kolda gràcies al suport de Fundació Alimerka.

El projecte a més de l’alfabetització funcional ha desenvolupat xerrades sobre temes com els drets de les dones, la salut materna i infantil i formacions en nutrició i en tècniques culinàries a base de productes locals. Així mateix, s’han creat tres hortes comunitàries equipades amb pompes solars i material agrícola i s’han dut a terme formacions en tècniques de cultiu ecològic i en comercialització de productes.

En paraules de la representant de la cooperativa de dones Bodoyel Abdoul “aquest projecte està canviant les condicions de vida de les poblacions”

Inaugurem la nova escola de Medina Sadio, regió de Kolda

escola butlletiTot i la covid, s’ha pogut inaugurar sense públic una nova escola per als infants del poblat de Medina Sadio, on fins ara tenien una classe feta de bambú i canyes com la que es veu a la fotografia.

Agraïm a Fundació Nuria Garcia, els socis i sòcies de la Fundació Guné i tots els donants de Senegal per fer-ho possible. Un pas endavant cap a l’assoliment del dret a una educació de qualitat per a tots els infants.

Entrega de material i equipament de protecció per fer front a la COVID19 a la regió de Kolda

material covid butlletiA causa de la COVID-19 dins del marc dels projectes de cooperació que estem desenvolupant a la regió de Kolda, Senegal, s’ha fet entrega de material de protecció com mascaretes i gel hidroalcohòlic a diferents establiments educatius i sanitaris i s’han portat a terme xerrades de sensibilització per prevenir contagis. Els diferents organismes, institucions i fundacions que han donat suport han estat l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, Fundació Alimerka i Fundació Lilly.

_________________________________________

_________________________________________

Altres butlletins:

Butlletí Maig 2020Butlletí Febrer 2020, Butlletí Octubre 2019 , Butlletí Juliol 2019, Butlletí Abril 2019, Butlletí Gener 2019, Butlletí Juliol 2018 , Butlletí Abril 2018 , Butlletí Gener 2018 , Butlletí Setembre 2017 , Butlletí Abril 2017 , Butlletí Gener 2017 ,  Butlletí Novembre 2016 ,  Butlletí Juny 2016 , Butlletí Febrer 2016 , Butlletí Octubre 2015 , Butlletí Maig 2015 , Butlletí Febrer 2015 , Butlletí Octubre 2014 , Butlletí Juny 2014 , Butlletí Abril 2014