slide_interiror_23

Butlletí Octubre 2019

a2c0067c-29fd-4876-9307-56811513703a

Comença la 6a Mostra CineMigrante

Un any més ens sumem al col·lectiu CinemaMigrant per a fer realitat la 6a Mostra Internacional de Cinema i formació en drets humans de les persones migrants. De l’1 al 6 d’octubre es projectaran, de manera gratuïta i en diferents espais de la ciutat, una trentena de pel·lícules acompanyades de seccions especials, tallers, exposicions i taules de debat sobre la temàtica migratòria.

Sota el lema “Re.Tornar el futur. Negre Tret cap el Sol central”, aquesta sisena edició de CiemaMigrant s’endinsa en la ciència-ficció feta a Àfrica, Amèrica Llatina i el món àrab per a recuperar les visions de futur imaginades des d’altres latituds. En una època on el paradigma de progrés està en crisi, és més necessari que mai imaginar noves possibilitats i discursos des dels marges de la modernitat occidental.

En aquest sentit, CinemaMigrant porta a Barcelona als directors Adirley Queirós i Jean-Pierre Bekolo que presentaran les seves pel·lícules i impartiran una conferència magistral “Futuritats Nòmades: figuracions cinematogràfiques per fora d’Occident”.

Per a aquesta 6a edició, també s’ha volgut posar el focus en la violència estructural que travessa els cossos migrants aquí, i realitzarà diferents taules de debat, tallers i una exposició fotogràfica.

La 6a Mostra ha rebut el suport de l’Ajuntament de Barcelona, La Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, l’Associació Diversia (Dia del Brasil), New voices, New futures, Centre Cívic Pati Llimona, Casal del Barri del Pou de la Figuera, Institut Français, Zumzeig Cinema, Ateneu del Raval, Filmoteca de Catalunya.

Tota la informació a:
www.cinemigrante/barcelona/2019
Programación por día

________________________________________________________________________

Fundació Netri finança un projecte de Seguretat Alimentària

4022bbb2-c930-47b7-8228-4e60d0dd5c63

Gràcies al suport de Fundació Netri iniciarem el projecte de “Millora de la seguretat alimentària i la nutrició a través de la dinamització agroecològica i l’alfabetització”.

El projecte d’una durada d’un any s’implementarà en 5 poblats de la regió de Kolda per a fer efectiu el Dret Humà a l’Alimentació i els eixos de treball seran:

• Accés i disponibilitat d’aliments en quantitat i qualitat suficient, a través de la gestió sostenible dels recursos naturals (terra, aigua i llavors).

• Enfortiment d’organitzacions de dones pageses potenciant les seves capacitats tècniques (inclosa l’alfabetització).

• Adopció de pràctiques nutricionals per a incidir en l’adequat ús d’aliments i contribuir a l’erradicació de la desnutrició infantil.

________________________________________________________________________

Campanya de RSC en el restaurant la Brasa de Can Miquel

86a8a757-5fe3-4326-810a-ea306b32d760

Durant el mes d’agost el restaurant la Brasa de Can Miquel va implementar la campanya “Tu menges, ells s’alimenten” donant un percentatge de les postres venudes al programa de millora de la seguretat alimentària i la nutrició infantil a la Regió de Kolda, el Senegal.

Gràcies a la seva aportació s’ha contractat a un tècnic agrícola que supervisarà les activitats productives de 5 hortes per a iniciar la nova campanya productiva que va d’octubre a desembre, realitzant orientació, assessorament i capacitació a les dones agricultores.

_________________________________________

_________________________________________

Altres butlletins:

Butlletí Juliol 2019, Butlletí Abril 2019, Butlletí Gener 2019, Butlletí Juliol 2018 , Butlletí Abril 2018 , Butlletí Gener 2018 , Butlletí Setembre 2017 , Butlletí Abril 2017 , Butlletí Gener 2017 ,  Butlletí Novembre 2016 ,  Butlletí Juny 2016 , Butlletí Febrer 2016 , Butlletí Octubre 2015 , Butlletí Maig 2015 , Butlletí Febrer 2015 , Butlletí Octubre 2014 , Butlletí Juny 2014 , Butlletí Abril 2014