Butlletins

PUBLICACIONS

Butlletí Març 2021

Fundació Guné us convida a la jornada de presentació dels resultats de la recerca “Causes de la vulneració i gaudir del dret de les noies d’origen sudsaharià a una educació de qualitat i lliure de violència” que tindrà lloc el dimarts 12 d’abril de 2022 a les 10h a la seu de LaFede.cat. Durant la mateixa es portarà a terme unataula rodona amb membres representants d’altres comunitats com la xinesa, filipina, pakistanesa i marroquina, per parlar sobre l’educació completa i de qualitat a Catalunya. Veure programa

L’estudi, realitzat per al Centre d’Estudis Africans i Interculturals, forma part d’una de les accions d’EpD del programa finançat per l’Agència Catalana de Cooperació que té com a títol “Dret a una educació de qualitat i lliure de violència a la ciutat de Kolda, Senegal”.

Us esperem!

No a la guerra

L’agressió militar del govern rus contra Ucraïna està causant destrucció, morts i milers de persones que han hagut d’abandonar casa seva, els seus éssers estimats i buscar refugi en altres països.

Rebutgem fermament aquesta agressió i volem mostrar la nostrasolidaritat cap a totes les víctimesd’aquesta guerra i de totes les altres guerres actives arreu del món, així com el nostre suport cap a totes les persones que es manifesten als carrers de Rússia per protestar contra les accions del seu govern, malgrat la repressió que pateixen.

En aquests moments difícils, necessitem que els governs de la Unió Europea i el conjunt de la comunitat internacional dediquin tots els esforços al seu abast per aconseguir per la via de la negociació i propostes pacificadores el cessament de les hostilitats i la retirada de totes les tropes d’Ucraïna. Perquè l’únic camí possible, és el camí de la Pau.

Joventut i justícia global

A la ciutat de Kolda estem formant a 30 agrupacions juvenils perquè adquireixin una sèrie d’aprenentatges i experiències que els permeti tenir les eines necessàries per qüestionar les estructures de poder, les polítiques públiques juvenils o altres afers públics urbans. El seu apoderament permet una millor i major participació de la joventut en els espais de decisió.

L’actuació s’emmarca dins el projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona“Dones i joves milloren la gestió municipal i la governança a la ciutat de Kolda”.

Jornades sobre canvi climàtic

Del 29 al 31 de març a la zona de Diaobé, regió de Kolda, Senegal, estem duent a terme unes jornades sobre canvi climàtic
Durant les mateixes es tractaran diferents temes com la protecció dels boscos, la gestió dels residus plàstics i la sobirania alimentària. Les xerrades aniran acompanyades d’una marxa per l’entrega d’un memoràndum a les autoritats per a la protecció del medi ambient.
L’acció s’emmarca dins el projecte executat junt amb Association Guné Kolda finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament“Revertint les injustícies i la violació dels drets econòmics i socials de les dones de la regió de Kolda”.

Gran mobilització de les joves i les mestres

Ahir, 30 de març, a la ciutat de Kolda, vàrem organitzar junt amb l’Association Guné Kolda i la Xarxa Nacional de dones mestres de Kolda una gran mobilització ciutadana per reivindicar el dret de les noies a una educació de qualitat i lliure de violència per raó de gènere. Durant la marxa es reclamava la fi de les pràctiques nocives com són els matrimonis i embarassos primerencs, una de les causes principals dels abandonaments escolars.

L’acció s’emmarca dins el programa
finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Donem continuïtat al projecte per promoure el dret a l’educació i a viure una vida lliure de violència a Catalunya

El projecte iniciat al mes de febrer té com a objectiu promoure i afavorir el dret a una educació de qualitat des d’una perspectiva de gènere, coeducadora i intercultural, i treballant des de les causes estructurals que provoquen la vulneració d’aquest dret i la vulneració del dret a viure una vida lliure de violència, en els quals, s’insereix els drets sexuals i reproductius.

Els eixos de treball principals seran laprevenció dels abandonaments escolars, l’abordatge i actuació davant les violències per raó de gènere i el foment d’una educació intercultural amb enfocament de gènere i drets humans.

Participació en la passarel·la intercultural i feminista

Aquest divendres 1 d’abril les dones participants del projecte “Teixint veus de dona” estaran presents a la passarel·la intercultural i feminista del barri Besòs i el Maresme (Barcelona) en l’acte d’obertura cantant una de les cançons creadesdurant els tallers. Un espai des d’on reivindicar la igualtat de gènere i el respecte a la diversitat com a base de la convivència.

L’acte tindrà lloc a les 18h a la Sala Carlos Díaz de l’Institut Barri Besòs, c. Josep Pla, 56, Barcelona.

Us esperem!

_________________________________________

Altres butlletins:

Butlletí Desembre 2021, Butlletí Setembre 2021, Butlletí Juny 2021Butlletí Març 2021, Butlletí Desembre 2020, Butlletí Setembre 2020, Butlletí Maig 2020Butlletí Febrer 2020, Butlletí Octubre 2019 , Butlletí Juliol 2019, Butlletí Abril 2019, Butlletí Gener 2019, Butlletí Juliol 2018 , Butlletí Abril 2018 , Butlletí Gener 2018 , Butlletí Setembre 2017 , Butlletí Abril 2017 , Butlletí Gener 2017 ,  Butlletí Novembre 2016 ,  Butlletí Juny 2016 , Butlletí Febrer 2016 , Butlletí Octubre 2015 , Butlletí Maig 2015 , Butlletí Febrer 2015 , Butlletí Octubre 2014 , Butlletí Juny 2014 , Butlletí Abril 2014