CONTRA L’ODI, FEM ART. PER UNA SOCIETAT ANTIRACISTA

Des de l’any 2020, la Fundació Guné i l’Associació Dëkkando amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, estem portant a terme un treball per a eradicar el racisme a la ciutat de Barcelona.

La intervenció que portem a terme té com a objectiu Contribuir a processos de transformació social a Barcelona envers l’igualtat de drets i oportunitats de totes les persones sense ser discriminades per raó de color de pell, origen nacional o ètnic, cultura, religió o gènere.

Accions:

• Aplicació d’un Programa d’Aprenentatge-Servei a tres centres educatius de Sarrià-Sant Gervasi (Barcelona) per crear una comunitat compromesa i activa en la lluita antiracista. Els aprenentatges van dirigits a entendre les causes estructurals que provoquen el racisme i a mirar-se i qüestionar-se els pensaments i actuacions pròpies. La música urbana i les arts visuals i plàstiques com a referent de lluita serà el llenguatge utilitzat on participaran joves amb realitats molt diverses i conjuntament crearan material de sensibilització dirigits al seu entorn (escola, família, comunitat).

• Formacions al professorat dels centres educatius implicats sobre prevenció de la discriminació per racisme.

• Taller d’apoderament personal per al canvi socials a través de la música urbana entre joves migrants i estudiants dels centres educatius implicats.

• Intervencions artístiques al districtes de Sarrià-Sant Gervasi per una ciutat antiracista.

• Acte per reclamar el tancament dels Centres d’Internament d’estrangers, la fi de les deportacions i l’abolició de les lleis d’estrangeria.

Material de sensibilització.

Finançat per: L’Ajuntament de Barcelona