DONES I JOVES MILLOREN LA GESTIÓ MUNICIPAL

L’apoderament individual dels i les joves persegueix el canvi d’actituds i creences mitjançant l’accés al saber o al coneixement; i sobretot a aconseguir una major participació ciutadana.
El projecte treballa per potenciar i afavorir la participació del jovent de la ciutat que són membres d’organitzacions juvenils com els Clubs CICA o Clubs Jeunes-filles, per augmentar la seva implicació, participació i compromís en el dia a dia del seu entorn de proximitat i en els problemes dels seus barris.

El projecte inclou una campanya de sensibilització i presa de consciència per contribuir a un canvi de creences, opinions i estereotips treballant amb les 30 agrupacions juvenils per un guany en autoorganització, emancipació de les organitzacions i augment de l’’apoderament individual i col·lectiu dels i les joves.

L’estratègia d’intervenció s’articula entorn a tres eixos, consensuats entre tots els actors i titulars de drets:

1. Treballar per una joventut més apoderada per ser motor de canvi i transformació social i compromesa amb una ciutat que vetlli pels seus interessos.

2. Contribuir a la promoció de l’equitat, de la institucionalització del gènere a les polítiques públiques, i l’enfortiment de les capacitats de les joves i dones membres d’organitzacions civils.

3. Consolidar “La Maison du Citoyen” (La Casa del Ciutadà) com un servei de referència per a les entitats i ciutadans de la ciutat que proporciona informació, orientació i assessorament gratuït sobre diferents temàtiques: formació, serveis jurídics, mediacions, assessorament contra les violències, medi ambient o drets civils.

Finançat per: L’Ajuntament de Barcelona