DRET DE LES NENES I JOVES A UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT I SENSE VIOLÈNCIA

Per afavorir l’accés de nenes i noies a una educació de qualitat i lliure de violència s’ha dissenyat un enfocament articulat en tres eixos d’intervenció:

1. La prevenció dels abandonaments, de les discriminacions i violències. Es treballa la presa de consciència de l’alumnat, docents i famílies sobre els drets humans i les conseqüències dels nostres hàbits i accions sobre la vulneració del dret a una educació de qualitat.

2. Es millora el suport i l’acompanyament institucionalitzat per una atenció global i personalitzada a les titulars de drets víctimes de violència per raons de gènere. S’enforteixen les organitzacions que ofereixen atenció psicològica, jurídica, mèdica a les noies víctimes de violència de gènere.

3. Es millora l’accessibilitat d’aquest dret fonamental promovent la transformació del sistema cultural i de valors que permeti a més noies romandre a l’escola: es fa un treball amb elles i les famílies membres de les Associacions de Mares (AME) i les Associacions de Pares (APE) a Senegal i a instituts de Manlleu i Granollers amb uns índex de noies d’origen subsaharià elevat, i que també deixen els estudis abans d’acabar la secundària

Projecte finançat per: l’Agència catalana de Cooperació al Desenvolupament