PROMOVEM EL DRET A L’EDUCACIÓ DE NENES I JOVES

A Les zones rurals del Senegal, les noies que acaben secundària no arriben al 30% dels i les alumnes. Les causes són diverses: matrimonis concertats i en l’adolescència, alt volum de tasques domèstiques, la pobresa de les famílies o altres factors socials vulneren el dret de les nenes a seguir amb els estudis.

Per garantir una societat igualitària i equitativa en qüestions de gènere cal prendre accions des de petits; i la millor manera per aconseguir-ho és garantir l’accés a una educació de qualitat, inclusiva i completa tant a nens com a nenes.
Totes les actuacions que duem a terme promouen el desenvolupament d’una consciència crítica de mares, pares i familiars sobre els factors que generen desigualtats de gènere per tal d’aconseguir canvis de comportament que assegurin el dret a l’educació de les nens, nenes i joves.

PROJECTES ACTUALS

Dret de les nenes i joves a una educació de qualitat i sense violència. Regió de Kolda.

L’ intervenció d’una durada de 26 mesos té com a objectiu promoure i afavorir el dret de 1200 noies a una educació completa de qualitat i sense violència des d’una perspectiva de gènere, coeducadora i participativa, i treballant des de les causes estructurals que vulneren aquest dret.

Millora de les infraestructures educatives.

A molts poblats rurals allunyats de zones urbanes de la regió de Kolda, les escoles les construeixen els mateixos pares, mares i docents degut a la manca de recursos estatals per la construcció d’infraestructures educatives. Des de la fundació proposem a empreses, fundacions privades i particulars contribuir a millorar l’educació dels infants mitjançant la construcció d’aules de qualitat.