PROMOVEM L’EDUCACIÓ PER A LA JUSTÍCIA GLOBAL

Generem espais educatius per propiciar processos reflexius en relació a les causes estructurals que generen les injustícies socials i ambientals amb la intenció de generar canvis en les persones en la seva manera de viure i conviure, fomentant el respecte als drets humans, la cultura de pau i l’ètica de la cura per crear societats més justes i sostenibles.

ÀMBITS TEMÀTICS

Dret a migrar

Treballem per erradicar el racisme i fomentar societats on les persones visquin en igualtat de drets i oportunitats i no siguin discriminades racialment, per raó de color de pell, origen nacional o ètnic, cultura o religió.

Justícia de gènere

Treballem per conscienciar i sensibilitzar a la ciutadania sobre les desigualtats, discriminacions i violències que viuen les dones aquí i arreu del món per fomentar un canvi d’actituds i comportaments a favor de l’equitat de gènere.

JUSTICIA AMBIENTAL
Justícia ambiental

Promovem espais de reflexió entorn la problemàtica dels models de producció, distribució i consum alimentari a nivell global per caminar cap a models més sostenibles, coneixent els processos emancipadors dels pobles i dels moviments de dones a través de la sobirania alimentària.

COM HO FEM?

• Desenvolupem programes educatius basats en la metodologia de l’aprenetatge i servei dirigits a la joventut.

• Fem ús de les arts com eines d’educació i sensibilització. La música, el teatre, l’audiovisual i les arts plàstiques esdevenen mecanismes de transformació social.

• Capacitem al professorat perquè tingui les eines necessàries per prevenir i donar respostes a situacions de discriminació per raó d’origen nacional o ètnic, cultura, color de pell, religió, gènere i/o orientació sexual.

• Treballem en col•laboració amb altres entitats i plataformes a través de la sensibilització, formació i la incidència política i la mobilització ciutadana per provocar canvis normatius i institucionals en defensa i promoció dels drets humans i la justícia ambiental.

PROJECTES DESTACATS

Contra l’odi, fem art. Per una societat antiracista

Aplicació d’un programa educatiu on l’alumnat reflexiona entorn les causes estructurals que provoquen el racisme per a través de la música urbana i les arts visuals i plàstiques crear material de sensibilització dirigits al seu entorn.

Dret a l’educació i a viure una vida lliure de violència

L’actuació que té com a objectiu promoure i afavorir el dret a una educació de qualitat des d’una perspectiva de gènere, coeducadora i intercultural, i treballant des de les causes estructurals que provoquen la vulneració d’aquest dret i la vulneració del dret a viure una vida lliure de violència, en els quals, s’insereix els drets sexuals i reproductius.

Brots Urbans per a la transformació social

A través de la investigació, la reflexió i el diàleg la joventut pren consciència de com la producció d’aliments a nivell global és una de les principals causants dels impactes mediambientals com el calentament global, la degradació del sol, la contaminació de l’aigua i pèrdua de la diversitat i els seus impactes a nivell social i econòmic per endinsar-los i fer-los partíceps cap a d’altres models de producció d’aliments que siguin respectuosos amb la natura i les persones.

Incidència política i mobilització ciutadana

Fundació Guné treballa en col•laboració amb altres entitats i plataformes a través de la incidència política i la mobilització ciutadana per provocar canvis normatius i institucionals en defensa i promoció dels drets humans.