Taller de Música Urbana

Fundació Guné i l’Associació Dëkkandoo, us conviden a participar en el taller de Música Urbana que tindrà lloc durant el mes de maig a l’Espai Jove Casa Sagnier. El taller està dirigit a joves d’entre 14 i 25 anys que tinguin ganes de fer ús de la música urbana com eina de reivindicació per tractar problemàtiques socials.

El taller que tindrà una durada de 4 sessions de 2h es desenvoluparà de la següent manera:
– Benvinguda i presentació de la joventut participant
– Orígens de la música urbana com a música reivindicativa per lluitar contra les injustícies socials.
– Elements bàsics de creació: Rima, estructura, recursos literaris, instrument i ritme.
– Escriptura individual i grupal, creació de versos i estrofes i selecció de bases.
– Creació d’una cançó i gravació col·lectiva.

La música, com altres arts, ens proporciona eines per a tenir un millor coneixement de les desigualtats i injustícies que en el món esdevenen i ho fa de manera crítica i creativa. Facilita viure experiències emocionals que poden contribuir a promoure el diàleg, a trencar estereotips, a fomentar la interculturalitat i la cohesió social.

La proposta forma part d’un projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona que té com a títol “Contra l’odi, fem art. Per una societat antiracista” des del qual la joventut pren consciència de les causes estructurals que provoquen el racisme i adquireixen uns coneixements que els permet crear peces artístiques per sensibilitzar al seu entorn.

Dates: 3, 10, 17 i 24 de Maig de 17.30h a 19.30h
Lloc: Espai Jove Casa Sagnier, Jardins d’Enric Sagnier